fredag 25. januar 2013

10 nøtter til Askepott

Inne på CASAkreativ var det ein herlig romjuls konkurranse - nemlig 10 nøtter til Askepott:-) Eg fant fort ut at her skulle eg prøva meg på noko eg aldri hadde gjort før og fekk laga mitt første posealbum:-)

Albumet er om den første måneden til Helle Alida og består av poser med litt bilder og inni posene er det diverse dikt, brev og "råd" til litla snuppo vår:-) Eg har ikkje bind-it-all maskin så det ligger fortsatt i ei eksa og venter på å bli bundet sammen.

Oppgave 1 *VALNØTTEN* 
skisse


   




Oppgave 2 *PARANØTTEN*
lage et bidrag (tag, AJ kort, LO eller hva som måtte passe deg) som skal inneholde 3 knapper, 3 bånd og 3 blomster.

  

 Oppgave 3 *CASHEWNØTTEN*
 La deg inspirere av denne vakre AJ´en som jeg fant på Pinterest, opphavskvinnen er vanskelig å finne.... 




 
 Oppgave 4 *EN HARD NØTT*
Den trenger nok ikke være så hard denne nøtten som dere kanskje tror, for det jeg vil se er rett og slett bruk av harde materialer i prosjektet deres. Det kan være metall, glass, stein - ganske naturlige materialer med andre ord. Jeg godtar mønsterark og pynt som later som om det er av gitte materialer. 



 Oppgave 5 *PEANØTTEN*
 Peanøtter er salte og gode også er de som oftest ganske så runde eller ovale om du vil.
Jeg vil se et prosjekt som inneholder runde eller ovale former.



 Oppgave 6 *HONNINGNØTTEN*
 Julegran og krystaller skaper en deilig, nostalgisk julestemning syns jeg - og krystaller gjør seg også i andre sammenhenger.
Lag et prosjekt med krystaller - og gjerne gran også, om du vil.




Oppgave 7 *NØTTEKNEKKEREN*
 Noe som er i vinden om dagen er fjær, og det vil vi se her, enten dere lager LO, AJ, kort eller et annet papirprosjekt - uansett blir det en fjær i hatten :-)




Oppgave 8*HASSELNØTTEN*
 Vil jeg at dere skal lage enten LO/AJ/Kort hvor dere bruker fargene og oppsettet til Helnøttens emballasje. Det må ikke følges slavisk. Her er inspirasjon nøkkelordet når det kommer til oppsett.
 


Oppgave 9 *KOKOSNØTTEN*
Bruk så masse gammelt som du kan. Let bakerst i hylla og nederst i arkbunken, her skal alt det gamle vekk før det nye året kommer





Oppgave 10 *KASTANJENØTTEN*
Guess what - P I N K skal det være og da mener jeg gjennomsyret P I N K
Plukkliste:
MASSE ROOOOOOSA blomster, og da mener jeg mer enn 5.
Roooooosa halvperler eller noe som ligner.
En utklippet figur eller en chipboard om du vil.
Og noe roooooosa stoff/tyll vil jeg og se.
Og litt roooosa glitter i en eller annen form.

Pin It

1 kommentar:

  1. Utrolig flott og gjennomført album. Syns det var flott at du brukte alle nøttene til et samlet prosjekt :-)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren:-)